Juryleden

Graag stellen we de juryleden van de Dutch Live Entertainment Production Awards aan u voor.

 

 

JACQUELINE VIZEE

 

Mensen vragen weleens: ben je nu alweer aan het werk? Maar het plezier en de passie waarmee we bij Maak werken geeft me zoveel energie dat het niet uitmaakt dat je in deze branche 24/7 keihard aan het werk bent.

Na een aantal jaar compagnon te zijn geweest van Pieter Lubberts (Backbone International) miste ik het creatieve en strategische proces. Inmiddels ben ik partner bij Maak, een story management agency voor merken en mensen. Bij Maak geloven we erin dat je zowel een verhaal kan vertellen over een merk als over een persoon. Elke keer creëren we zo weer de meest unieke verhalen en brengen wij deze met de juiste kennis en resources de wereld in.

Waarom ik in de jury zit van DLEP Awards? Er zijn natuurlijk al best veel prijzen in de eventbranche maar meerendeel is gericht op de creatie of de opdrachtgever. Uiteraard verdienen die ook een prijs maar uiteindelijk staat de groep mensen voor wie deze award is vaak 24/7 keihard te werken om het het creatieve concept tot werkelijkheid te brengen. Iets waar in mijn ogen best wel even vaker bij stilgestaan mag worden.

 

 

HENK SCHUIT

Henk heeft twintig jaar ervaring in de ticketing business en is vertrouwd met alle aspecten van ticketing.   Voor zijn benoeming als Managing Director bij CTS Eventim Nederland (voorheen See Tickets Nederland), was Henk werkzaam bij de Nederlandse Staatsloterij als Manager Ticket Box. Daar was  hij verantwoordelijk voor de strategie en de dagelijkse ticketing activiteiten van de Staatsloterij. Voordat hij betrokken raakte bij ticketing was Henk Schuit actief in de muziek business waar hij marketing en communicatiemanager was bij het platenlabel Provogue.   Henk studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit van Rotterdam en Michigan.

 

ANNEJORIE HEGGE

Een eigen theatergroep; leuk! Waar gaan we beginnen? ”Ik regel het wel” Wat dan? “Nou….uhh…. de locatie, techniek, kostuums, ticketing, rekwisieten. Zoiets?”   Nationale Theaterkassa…. mijn eerste ’echte’ baan….. Ticketing; fascinerend, ingewikkeld en (zo ondervond ik later) noodzakelijk. Geen kaartjes verkopen is geen show… dus ”Laten we daar maar eens mee beginnen”.   Productie-assistent worden bij Rocket Produkties? Ja graag! Gevolg…..van productie-assistent tot uitvoerend producent in 8 waanzinnige jaren.   Met een rugzak vol ervaringen en opgedane kennis van het kleinste theater tot het grootste stadion ben ik op 1 juli j.l. de weg van ‘het freelancen’ ingeslagen. Onder de naam Jorganize.. verzorg ik freelance project – en eventmanagement… oftewijl ” Ik regel het wel”.   Alle personen en bedrijven die ik in de afgelopen jaren heb mogen ontmoeten dragen, op hun eigen unieke manier, een steentje bij aan de vele evenementen die dit land rijk is. Mooi moment om daar eens bij stil te staan en die spotlight eens niet op de artiest te richten……

 

Marcel de Vré

Veertig jaar geleden zette ik m’n eerste stappen in de audiovisuele wereld. In de praktijk de vele facetten van het vak geleerd, van opdrachtfilmproducties, grote av multimediashows, geluidsstudiowerk tot filmmontage. Vele opdrachtfilms geregisseerd en gemonteerd en geleerd dat een discipline en gevoel voor timing onmisbaar zijn.

Met de regie van de theatervoorstelling van Paul van Vliet in 1990 de 1e stap naar TV gezet. Mijn passie voor muziek en concerten bracht me waar ik nu sta; regisseur van concerten en theatershows, documentaires, opdrachtfilms, videoclips en tv registraties.

Door deze veelzijdigheid kijk ik op andere manier naar iedere kant van entertainment.

Betrokken bij verschillende grote projecten evenementen voor diverse productie bedrijven en opdrachtgevers. Zoals Marco Borsato, Guus Meeuwis, 538xxl, Golden Earring en Ladies of Soul. Theaterregistraties van Hans Teeuwen tot Ashton Brothers en item regie voor oa Koefnoen en het Klokhuis.

Sinds kort ook documentaire maker ism NTR 3doc en uur vd wolf, oa Nits 40 jr en ‘ the beat behind Golden Earring.

 

JOS VAN DER VEGT

In de zeventiger jaren zette ik mijn eerste stappen in de entertainmentwereld met het programmeren van bandjes en met horeca-activiteiten. Later werd ik op een andere manier actief: in de negentiger jaren als directeur van De Kuip en vervolgens lange tijd als directeur van Ahoy. Met Ahoy ben ik trouwens nog steeds nauw verbonden.

 

Sport en muziek zijn mijn grote passie: ik was bij het eerste popconcert in Ahoy, april 1971, van Pink Floyd. Ook was ik en ben ik nog steeds betrokken bij vele grote sportevenementen niet alleen in  Ahoy maar ook op andere plekken, bijvoorbeeld bij de marathon van Rotterdam.

 

Momenteel  ben ik o.a. ook actief om de Youth Olympic Games in 2023 naar Nederland te halen.

 

Ik heb met veel plezier en volmondig “ja” gezegd toen ik gevraagd werd in de jury zitting te nemen. In 2015 was ik erbij en heb ik bij de eerste editie van de DLEPA de prijs voor de beste venue mogen uitreiken. Het is een mooi gebaar: al die mensen die achter de schermen bijdragen aan een productie waarvan het publiek geniet één keer per jaar zelf in de schijnwerpers te zetten.

 

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren